Centrum im. Adama SmithaPierwszy Niezależny Instytut w Polsce od 16 września 1989 roku

Co chcecie wiedzieć o Firmach Rodzinnych?

W czwartek 20 stycznia 2017r. w siedzibie Centrum im. Adama Smitha odbyło się śniadanie prasowe, na którym przedstawiciele firm rodzinnych opowiedzieli o specyfice rodzinnej przedsiębiorczości i zapytali zaproszonych przedstawicieli mediów jakie zagadnienia z tego obszaru są najbardziej interesujące.

Blisko 80% wszystkich przedsiębiorstw w gospodarce to firmy rodzinne. To co się w nich i z nimi dzieje jest najlepszym gospodarczym barometrem.

Wspólne śniadanie prasowe zorganizowane przez Fundację Firmy Rodzinne i Centrum im. Adama Smitha miało na celu otworzyć firmy rodzinne na świat mediów i ich zainteresowania sprawami nie tylko gospodarczymi związanymi z tymi firmami.

Wśród gości obecni byli między innymi:

1. Ochnik, współwłaściciel Jacek Ochnik
2. Grycan, współwłaściciel Małgorzata Grycan
2. Centrum Medyczne Enel-Med, współwłaściciel Adam Rozwadowski
3. Arche, współwłaściciel Władysław Grochowski
4. Go Work, współwłaściciel Paweł Kosieradzki
5. Andrzej Sadowski, założyciel i prezydent Centrum im. Adama Smitha;
6. Katarzyna Gierczak-Grupińska i Eleni Tzoka Stecka z Fundacji Firmy Rodzinne

 

W trakcie spotkania, Prezydent Centrum im. Adama Smitha Andrzej Sadowski powiedział, że "Firmy rodzinne jako fundament życia gospodarczego powinny podlegać ochronie polskiej konstytucji na tej samej zasadzie, co sama rodzina i rodzinne gospodarstwa rolne. Rodzina jest podstawową komórką gospodarczą tak samo, jak społeczną. Można powiedzieć, że polskie firmy rodzinne są bardziej patriotyczne niż polski rząd, ponieważ to one realizują w praktyce hasło patriotyzmu gospodarczego". 

Podczas śniadania, mającego miejsce w siedzibie Centrum im. Adama Smitha, prezes współorganizatora - Fundacji Firmy Rodzinne Katarzyna Gierczak-Grupińska zwróciła uwagę na dyskryminację firm rodzinnych w stosunku do zagranicznych inwestorów. "Z doświadczenia naszej fundacji wynika, że jesteśmy w Polsce bardzo gościnni. Firmy przychodzące z zewnątrz dostają wysokie dotacje na nowe miejsca pracy, które de facto nie są nowe, lecz zabrane firmom rodzinnym. To my zatrudniamy i kształcimy zawodowo bezrobotnych. To firmy rodzinne zatrudniają często całe wioski, ponieważ mają lepsze warunku do rozwoju na wsi niż w mieście." - powiedziała

Zdaniem założyciela i prezesa Centrum Medycznego ENEL-MED Adama Rozwadowskiego, kluczowy przy tworzeniu nowej firmy jest pomysł i kapitał na jej start. Współwłaściciel firmy GoWork Paweł Kosieradzki dodał, że kluczową rolę w nowo powstających firmach odgrywa znalezienie pracowników podzielających wartości wyznawane przez ich twórców, np. lojalność i uczciwość.

Rozwadowski dodał, że winę za lekceważący stosunek do polskich firm rodzinnych ponosi również brak wiedzy klientów. - Często musimy uświadamiać korporacje, z którymi współpracujemy, że sami jesteśmy korporacją. Nie wszyscy ich pracownicy zdają sobie sprawę, że rodzinny biznes wyszedł już w Polsce poza rzemiosło i garaże, że możemy być ich pełnoprawnymi partnerami - powiedział.

Reddit icon
Technorati icon
Yahoo! icon
e-mail icon
Twitter icon
Facebook icon
StumbleUpon icon
Del.icio.us icon
Digg icon
LinkedIn icon
MySpace icon
Newsvine icon
Pinterest icon
piątek, 2018-02-02

Posiedzenie Polskiej Szkoły Rewitalizacji z udziałem Pana Wojciecha Zabłockiego Burmistrza Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy.

W Centrum im. Adama Smitha odbyło się 2 lutego 2018 r. posiedzenie założycielskie Polskiej Szkoły Rewitalizacji, w którym uczestniczyli przedstawiciele Centrum im. Adama Smitha - Pierwszego Niezależnego Instytutu w Polsce -  Andrzej Sadowski – Prezydent, Marek Strugała – Ekspert i Piotr Majewski - Współpracownik oraz przedstawiciele Łódzkiej Szkoły Rewitalizacji w osobach Jana Bociana, Jakuba...

piątek, 2017-12-15

I Kongres Patriotyzmu Ekonomicznego

W listopadzie odbył się I Kongres Patriotyzmu Ekonomicznego, na którym Andrzej Sadowski, Prezydent Centrum im. Adama Smitha, był prelegentem. Na Kongresie poddane były dyskusji ekonomiczne aspekty polskiego biznesu. Kongres był pierwszym ogólnopolskim spotkaniem firm połączonych znakiem Polskiego Śladu - idei łączącej konsumentów, ekspertów-badaczy, polityków i biznesmenów. Dotyczył nie tylko...

czwartek, 2017-06-08

Dzień Wolności Podatkowej 2017

Centrum im. Adama Smitha wyliczyło po raz dwudziesty czwarty w Polsce Dzień Wolności Podatkowej. Jest to symboliczna data, od której przestajemy przymusowo pracować na potrzeby rządu, a zaczynamy zarabiać wyłącznie dla siebie i swoich rodzin.

Idea Dnia Wolności Podatkowej narodziła się w Stanach Zjednoczonych. Pierwszy raz został on obliczony w 1900 roku i przypadł na koniec stycznia....

piątek, 2017-06-02

"Koszty wychowania dzieci 2017" - informacje prasowe o raporcie Centrum im. Adama Smitha

1 czerwca 2017 ukazała się kolejna edycja raportu badającego koszty wychowania dziecka w Polsce przygotowanego przez ekspertów Centrum im. Adama Smitha. 

W szóstej edycji raportu Centrum podaje, że koszt wychowania jednego dziecka w Polsce (do osiągnięcia 18 roku życia) mieści się w przedziale od 176 tys. do blisko 200 tys. zł, dwójki dzieci od 317 tys. do 368 tys. zł, trójki od 422...

piątek, 2018-02-02

Posiedzenie Polskiej Szkoły Rewitalizacji z udziałem Pana Wojciecha Zabłockiego Burmistrza Dzielnicy Praga-Północ m.st. Warszawy.

W Centrum im. Adama Smitha odbyło się 2 lutego 2018 r. posiedzenie założycielskie Polskiej Szkoły Rewitalizacji, w którym uczestniczyli przedstawiciele Centrum im. Adama Smitha - Pierwszego Niezależnego Instytutu w Polsce -  Andrzej Sadowski – Prezydent, Marek Strugała – Ekspert i Piotr Majewski - Współpracownik oraz przedstawiciele Łódzkiej Szkoły Rewitalizacji w osobach Jana Bociana, Jakuba...

piątek, 2017-12-15

I Kongres Patriotyzmu Ekonomicznego

W listopadzie odbył się I Kongres Patriotyzmu Ekonomicznego, na którym Andrzej Sadowski, Prezydent Centrum im. Adama Smitha, był prelegentem. Na Kongresie poddane były dyskusji ekonomiczne aspekty polskiego biznesu. Kongres był pierwszym ogólnopolskim spotkaniem firm połączonych znakiem Polskiego Śladu - idei łączącej konsumentów, ekspertów-badaczy, polityków i biznesmenów. Dotyczył nie tylko...