"Polityka tym jedynie różni się od polowania, że czas odstrzału jest praktycznie nieograniczony."
Premiera raportu "Polacy o firmach rodzinnych 2016"
Firmy rodzinne są najzdrowszą częścią fundamentów gospodarki - mówił wiceprezes NBP Piotr Wiesiołek podczas ogłoszenia wyników raportu "Polacy o firmach rodzinnych 2016" w Centrum Pieniądza NBP.
Prezes Fundacji Firmy Rodzinne Katarzyna Gierczak-Grupińska podczas prezentacji III edycji raportu podkreśliła, że szefowie firm rodzinnych muszą nadal zmagać się ze stereotypem "prywaciarzy". Jej zdaniem prowadzenie biznesu rodzinnego jest bardzo trudne, równocześnie "niesamowicie trudne" jest utrzymywanie relacji rodzinnych, gdy nakładają się one na biznes.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne w sierpniu 2016 r. wynika, że 43 proc. badanych Polaków jest gotowych zapłacić więcej za produkty firm rodzinnych niż za ich odpowiedniki wytworzone przez inne przedsiębiorstwa, czyli o ponad 7 pkt proc. więcej niż w 2015 roku i o 30 pkt proc. więcej niż dwa lata temu.
Patronem Raportu jest Centrum im. Adama Smitha.
Pełna wersja raportu: https://goo.gl/vqRKY6